Label

aktiviti (24) info (2) news (4)

Rabu, 18 November 2009

PELANCARAN RAKAN MUDA SEKTOR TANAH

Pelancaran Rakan Muda sektor Tanah peringkat Wilayah A. Setar akan diadakan pada 20 & 21 november 2009 di Felda Teloi Timur. Pelbagai acara menarik diadakan seperti pertunjukan silat, konvoi motorsikal, gendang, kompang dan acara sukan diadakan. Semua persatuan belia felda wilayah Alor setar akan berkampung di sini untuk mengambil bahagian dalam acara sukan seperti futsal, netball, takraw dan pelbagai lagi. Terdapat juga pameran dari agensi kerajaan dan swasta. Semua di jemput hadir untuk memeriahkan majlis......

Rabu, 28 Oktober 2009

PROJEK KRAFTANGAN

Alhamdullilah berzat usaha beliawanis kita telah mula buat projek kraftangan. Kalau ada sesiapa yang nak tempah tu silakan...jahitan manik & labuci, bunga telur, hantaran perkahwinan, gelang manik dan pelbagai lagi kraftangan yang menarik...

PROJEK TANAMAN PISANG

Persatuan kini sibuk buat projek usahawan.Pelbagai projek yang telah dirancang untuk menambah dana tabung persatuan. Baru-baru ini ramai yang turun padang membersihkan tapak projek tanaman pisang milik persatuan.

Selasa, 23 Jun 2009

ASTRO GEMPAK DESA

Tarikh:13 Jun 2009

Akhirnya program Astro Gempak Desa telah diadakan di Felda Teloi Timur.. pelbagai aktiviti menarik telah diadakan seperti sukaneka kanak-kanak, pertandingan masakan dan gubahan bunga, karaoke dan pertunjukan pentas oleh artis Astro Gempak Desa..yang pasti warga Felda Teloi timur amat terhibur dengan persembahan dari Tam, Obri, Toi, Zahid dan ramai lagi...MACAM-MACAM ADA.....


video

Sabtu, 23 Mei 2009

XPDC GENERASI BEBAS JENAYAH

TARIKH:19 MEI 2009 TEMPAT: FELDA TELOI TIMUR
XPDC Generasi Bebas Jenayah yang bermula pada 15 Mei 2009 di Melaka telah singgah di Felda Teloi Timur pada 19 Mei 2009. Sebanyak 20 buah kereta buatan Malaysia dan 80 orang peserta telah menyertai XPDC ini...Mereka telah disambut dengan 30 buah motorsikal oleh ahli persatuan Belia Felda Teloi Timur bermula di Pekan Bukit Selambau ke SMK Teloi Kanan seterusnya ke Felda Teloi Timur..


video video

Isnin, 11 Mei 2009

DOA UNTUK PALESTIN


" YA ALLAH, SEBAGAIMANA ENGKAU PERNAH MENGHANTAR BURUNG-BURUNG ABABIL MENGHANCURKAN TENTERA BERGAJAH MUSYRIKIN, MAKA KAMI MEMOHON KEPADAMU YA ALLAH...TURUNKANLAH BANTUANMU KALI INI KEPADA ORANG-ORANG ISLAM DI PALESTIN, HANCURKANLAH REJIM ZIONIS SEDASYAT-DASYATNYA....AMIN."

Ahad, 26 April 2009

GOTONG-ROYONG

Banyak berita tentang gotong-royong tanah perkuburan acara tetap persatuan yang tak dimuatkan dalam blog ini.Nanti marah pulak geng yang selalu turun kubur tu....yang last ni pada 24 April depa sekali lagi pi tebas rumput,potong pokok, cat batu nisan dan makan2 kat sana...Best jugak piknik kat kubur ni... Sebelum tu pada 21 april beberapa ahli persatuan telah turut serta membantu PIBG Sekolah Kebangsaan Teloi timur mengecat taman-taman di laman sekolah.Hmmm....baguihh betui budak-budak ni...Moga amalan baik ini diberkati Allah....


video

Sabtu, 25 April 2009

TAHNIAH!!!

Jutaan tahniah di ucapkan kepada Khairul Efendi & Mohd Fazrel Asraf ahli persatuan belia Felda Teloi Timur dan rakan mereka Som Jud Muniandy kerana telah memenangi 3 pingat emas dalam pertandingan Alam Sekitar Antarabangsa 2009 festival di Finland sekali gus menewaskan peserta lain dari pelbagai negara. Mereka diberikan sambutan sebagai wira negara ketika pulang dari Finland pada 25/4/2009. Kejayaan mereka ini memberi inspirasi kepada semua belia Felda Teloi Timur supaya yakin pada diri sendiri untuk berjaya dalam apa bidang yang diminati.Tunjuk ajar dari guru di Sekolah Menengah Teloi Kanan berjaya membuahkan hasil yang tidak ternilai harganya...Tahniah!!!!





Jumaat, 24 April 2009

TREASURE HUNT

TARIKH:18 APRIL 2009
MASA:8.30 PAGI
TEMPAT:FELDA TELOI TIMUR
PENYERTAAN:10 PASUKAN

Pada 18 april 2009 persatuan telah menganjurkan acara treasure hunt sempena program sayangi jantung yang diadakan di Felda Teloi Timur.Pada mulanya kami menghadkan setiap kumpulan seramai 5 orang namun pada hari pertandingan terlalu ramai penyertaan diterima. Untuk tidak menghampakan mereka yang datang urusetia telah baik hati menambah setiap kumpulan menjadi 7 orang. Hasilnya memang ada sedikit suasana panik namun kami berjaya atasinya....alhamdulillah semuanya berjalan seperti sedia kala..Kepada yang menang tahniah dan yang kurang menang tu jgn putus asa nanti kita try lagi k.....


video

video

Selasa, 14 April 2009

MAJLIS PERKAHWINAN


Tahniah kepada Norazarina (Tim. Pengerusi) kerana beliau dengan rela hati melangsungkan perkahwinan pada 11 april 2009 dengan jejaka dari Bagan. Meriah bukan main majlis dia ni...harap bahagia hingga akhir hayat..amin...Jangan lupakan persatuan ok


Jumaat, 20 Mac 2009

KEJOHANAN BOWLING

TARIKH:19 MAC 2009
TEMPAT:AMPANG SUPERBOWL CENTRE SQUARE SP

Syoknya kita dapat buat kejohanan bowling sekali lagi...seramai 48 orang peserta mengambil bahagian dalam pertandingan ini.Yang hebatnya ada makcik dan ada jugak budak kecik yang join.Bestnya makcik tu menang pulak hadiah!!!Apa ilmu dia pakai aarrr..
Kepada Din dan Ina next time kasik la orang lain menang pulak...Kepada adik-adik yang dah ketagih main bowling tu teruskan latihan anda...kita jumpa lain next game k...


video

Sabtu, 14 Februari 2009

PROGRAM KITAR SEMULA

TARIKH: 5/12/2008
TEMPAT:SEKITAR FELDA TELOI TIMUR
ANJURAN: PERSATUAN BELIA FELDA TELOI TIMUR
(BIRO EKONOMI & SOSIAL)

Wah...sukanya budak-budak ni kutip barangan kitar semula.Program ini mendapat sambutan hangat semua warga Felda. Sampai tak cukup tangan kami nak kutip. Pusat pengumpulan sampai penuh dan ada kawasan yang tak sempat nak pi ambik.Kepada makcik dan pakcik yang dok tunggu kami haritu kami mohon sejuta kemaafan..lain kali kami buat lagi kami pi rumah makcik ok...kepada semua yang menderma tu terima kasih banyak ya....

video

Isnin, 26 Januari 2009

SANTAI DI TREE TOP WALK

Pada 12/12/2008 yang lalu AJK persatuan telah menyertai aktiviti santi di tree top walk Sg. Sedim. Seronok juga sekali-sekala menyertai aktiviti alam ni setelah penat menguruskan pelbagai aktiviti untuk persatuan...Turun 5 kg setelah turun dari tree top walk..hehehe

video

Jumaat, 28 November 2008

KARNIVAL TM GEGAR

TARIKH :7 & 8 NOVEMBER 2008
TEMPAT: FELDA TELOI TIMUR
ANJURAN BERSAMA TM MALAYSIA

Lihatlah foto-foto Karnival TM Gegar yang diadakan pada 7 & 8 November 2008. Sambutan hebat telah diberikan untuk program ini. Walaupun pelbagai dugaan yang dihadapi oleh persatuan namun karnival ini tetap berlangsung dengan jayanya. Semoga semua pengalaman ini mendewasakan Persatuan.Terima kasih kepada kawan-kawan yang mai dari seluruh Felda Wilayah Alor Setar. Harap-harap dapat tidur nyenyak di rumah keluarga angkat. Kalau sudi mai la lagi....

video

KEJOHANAN BADMINTON PART2

Kita tengok pulak aksi YB Tajuddin (Adun Belantik) menunjukkan kehebatanya bermain badminton.Pertunjukkan yang jarang dapat dilihat ini diadakan sewaktu YB merasmikan majlis penutupan kejohanan. Terima kasih YB..lain kali mai lagi ya..

video

Isnin, 24 November 2008

KEJOHANAN BADMINTON PART1

TARIKH: 27 NOV 2008
TEMPAT: DEWAN FELDA TELOI TIMUR
PENYERTAAN: 20 PASUKAN

Tak sangka first time kita buat kejohanan badminton ni mendapat sambutan yang menggalakkan sehingga ada team yang terpaksa ditolak.Maklumlah kita dah hadkan team untuk 20 penyertaan saja.Kepada yang tak dapat sertai jangan la marah tahun depan kita buat lagi k..kepada Asrul dan cikgu faisal tahniah kerana anda menjadi juara....

video

Selasa, 14 Oktober 2008

MAJLIS BACAAN YASSIN SPM & PMR

Pada 9/10/2008 dan 31/10/2008 persatuan telah mengadakan majlis bacaan yassin untuk calon-calon PMR.Terima kasih kepada yang bertungkus lumus goreng bihun untuk jamuan malam tu. Walaupun hujan lebat tapi ujian itu kita hadapi dengan tabah.Siap jugak kita goreng dua kawah bihun. Untuk jamuan program SPM kita buat nasi lemak special...terima kasih kepada semua yang mai...
video

PROGRAM RAHMAT RAMADHAN

Tarikh :21 September 2008
Tempat :Masjid Felda Teloi Timur

Pada bulan puasa yang lalu kita tidak ketinggalan membantu Felda menjayakan Program Rahmat Ramadhan yang diadakan pada 21 September 2008. Seronok tengok mak ayah kita dapat duit raya....





Isnin, 13 Oktober 2008

CERAMAH PERDANA

Tarikh: 28 Ogos 2008
Tempat: Masjid An Nur Felda Teloi Timur
Anjuran: Persatuan Belia Felda Teloi Timur & Pejabat Belia Daerah Sik

Satu ceramah Perdana Hal Ehwal Islam telah diadakan di Masjid Felda Teloi Timur. Program ini anjuran Pejabat Belia Dan Sukan Daerah Sik dengan kerjasama Persatuan kita.Alhamdulillah sambutan yang diterima sungguh menggalakkan.Harap-harap lepas ni rajin-rajinlah pejabat Belia bagi program kat kita ya...





KEJOHANAN BOLA SEPAK 8 SEBELAH

Hari: Ahad
Tarikh :17 Ogos 2008
Tempat :Padang Awam Felda Teloi Timur

Pada 17 Ogos lalu Persatuan dan Komuniti Bestari berganding bahu menjayakan Kejohanan bola sepak 8 sebelah terbuka yang diadakan di padang awam Felda Teloi Timur. Kejohanan ini mendapat sambutan hangat daripada pasukan bola sepak di sekitar Kuala Ketil, Baling dan Sik...

video

Khamis, 14 Ogos 2008

KELAS TUISYEN

KELAS TUISYEN TING. 5 & 3
SETIAP MLM JUMAAT, SABTU & SELASA
BALAIRAYA FELDA TELOI TIMUR
ANJURAN PERSATUAN BELIA FELDA TELOI TIMUR


Bermula Julai 2008 Persatuan telah mengadakan kelas tuisyen untuk tingkatan 5 & 3.Kelas ini diadakan setiap hari Jumaat, sabtu dan selasa.Tenaga pengajar adalah terdiri daripada AJK persatuan yang perpengalaman menjadi guru dan mereka yang mempunyai pengetahuan dalam bidang pendidikan.





Rabu, 23 Julai 2008

PEJABAT BELIA BARU

Pada hari jumaat 18 Julai 08 persatuan kita telah mendapat pejabat sendiri. Alhamdulillah dengan adanya pejabat sendiri kita boleh la rancang banyak lagi aktiviti persatuan.Kalau dah pindah tu penat la kena angkut barang....ada yang naik bau masam...cute jugak pejabat baru kita ni..walaupun kecik tapi selesa..Terima Kasih Encik Malek (pengurus Felda Teloi Timur) kerana meluluskan pejabat kami ini...



Selasa, 22 Julai 2008

PROGRAM BERSAMA PROSTAR

Tarikh: 10 & 11 Julai 2008
Tempat: Felda Teloi Timur
Anjuran: Prostar Sik &Persatuan Belia Felda Teloi Timur

Program Prostar ini diadakan selama 2 hari. Pelbagai aktiviti menarik antaranya pameran dan pertandingan masakan. Namun program untuk belia sangat 'cool' seperti sukaneka, ceramah dan explorace. Persatuan Belia berganding bahu dengan pejabat kesihatan sik untuk memastikan program ini berjalan lancar.Harapan kami agar program ini memberi banyak pengajaran tentang kesihatan dan nilai-nilai hidup yang murni kepada belia-belia Felda Teloi Timur.......

video

video

Selasa, 3 Jun 2008

GOTONG-ROYONG

Tempat: Masjid An-Nur & Tanah Perkuburan Felda Teloi Timur
Tarikh: Setiap hari jumaat terakhir setiap 3 bulan
Anjuran:Persatuan Belia Felda Teloi Timur

Bagi meyemai nilai-nilai murni dikalangan ahli, kami dengan berbesar hati bersetuju untuk mengadakan khidmat membersihkan masjid dan tanah perkuburan. Terima kasih pada kariah masjid kerana memberi kepercayaan kepada kami mengadakan gotong-royong ini. Pada Setiap 3 bulan sekali ahli-ahli akan turun padang untuk membersihkan kawasan perkuburan yang terletak nun jauh di hujung kampung.

video

Isnin, 2 Jun 2008

SUKANEKA SUAI KENAL

Tarikh:30 Mei 2008
Masa: 5 Petang
Tempat: Dewan F.Teloi Timur
Peserta: 5o Orang

Bagi tujuan suai kenal antara ahli, satu program sukaneka dianjurkan oleh Ahli Jawatankuasa... Pada petang ini seramai lebih kurang 40 orang ahli baru telah menyertai Persatuan ini....
Semoga adik-adik semua enjoy dengan aktiviti yang telah kita buat nii...


video

Khamis, 22 Mei 2008

SAMBUTAN MERDEKA PAR 3

TARIKH:30-31 OGOS 2008
TEMPAT:PADANG AWAM FELDA TELOI TIMUR
ANJURAN:PERSATUAN BELIA & SEMUA KOMUNITI FELDA TELOI TIMUR

Sempena 50 tahun kemerdekaan negara sambutan di Felda Teloi Timur tahun ini agak meriah. Bermula dari bulan september ahli-ahli belia telah berganding bahu memasang Jalur Gemilang di semua rumah dalam felda.Tapi gambar-gambar tu semua rosak pulak.Tak dapat la kami nak tunjukkan. Menjelang 31 ogos pertunjukkan bunga api diadakan dan pada hari kemerdekaan, perarakan antara komuniti dalam felda diadakan. Meriah macam nak hari raya.. Malamnya pulak kugiran belia membuat persembahan...happening...

video

SAMBUTAN MERDEKA PART2

video

Selasa, 20 Mei 2008

AKTIVITI BELIAWANIS

Lokasi: Sekitar Felda Teloi Timur
Masa: Sepanjang Bulan Mac 2008
Aktiviti: Gerak kerja beliawanis

Inilah aktiviti wajib beliawanis apabila musim pilihanraya....Kami sayangkan Malaysia...

video

KEJOHANAN BOWLING

Lokasi: Park Avenue, sg petani
Tarikh: 20 Mei 2008
peserta: 56 org
Anjuran: Persatuan Belia Felda Teloi Timur

Membuka kalender aktiviti 2008, kami memilih untuk mengadakan kejohanan bowling antara ahli. Tak sangka ramai juga jaguh bowling di Felda Teloi Timurni walaupun ada yang asyik masuk longkang jer... Seramai 56 orang peserta telah mengambil bahagian dalam pertandingan ini. Turut hadir pegawai belia daerah Sik En. Zailan...Tahun depan kita buat lagi ya..

video